De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Reflecta x66-Scan op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

John 24-01-2023

Diascanner Reflecta X66 een goede keus!

Geschreven voor: Reflecta x66-Scan

Het grote voordeel van de Reflecta 66 is dat het eigenlijk geen scanner is. Het maakt een digitale foto van de dia met een goede camera. Er zit daarom ook geen ingewikkelde software bij, zodat hij stand-alone te gebruiken is. De foto's worden weggeschreven op een SD kaartje. Een groot voordeel is dus ook de snelheid, het duurt maar 1 of 2 seconden (terwijl een echte scanner 1-2 minuten nodig heeft).
De kwaliteit is alleszins goed : de foto's zijn scherp genoeg om een A4 vergroting in een fotoboek mooi af te drukken. De belichting en kleuren zijn nog wat in te stellen, maar ik zou dit gewoon achteraf doen met een simpel fotoshop programmaatje. Conclusie : een ontzettend handig apparaat, met ruim voldoende kwaliteit voor de amateur die zijn oude dia's wil digitaliseren. De prijs/kwaliteit is dus uitstekend!

Pluspunten

• snelheid
  • eenvoudige bediening
  • prijs

Minpunten

• kleuren niet altijd goed